I Jornada Innovació Pedagògica

La I Jornada d’Innovació Pedagògica organitzada per Institució Tarragona i la Fundació Impuls va reunir més de 160 professionals del món educatiu de les comarques tarragonines a Aura.

La conferència inaugural a càrrec del Dr. Robert Swartz va ser el plat fort de la jornada, a la que li van seguir tallers pràctics sobre la creació a l’aula de cultures de pensament, impartits per professorat d’Aura i Turó i de la Universitat Rovira i Virgili, com el professor José Luis Lázaro. El punt i final el va posar la taula rodona sota el títol “Transformació de l’escola mitjançant el pensament” amb Rosa Argilés i Oscar Campo, experts professors i coaches TBL i el Dr. Robert Swartz.

Robert Swartz és una de les personalitats més influents en l’àmbit de l’educació a nivell mundial i el pioner en la inclusió del pensament crític i creatiu en els continguts curriculars. El seu mètode el Thinking Based Learning (TBL), ensenya als alumnes a pensar.

L’aprenentatge basat en el pensament (TBL) és un model d’ensenyament que reemplaça l’aprenentatge basat en la memorització. El Dr. Swartz defensa un aprenentatge actiu en front de la passivitat que fins ara hi ha a les aules, on els alumnes són receptors. El seu mètode converteix els alumnes en el centre de l’aula i el professor esdevé un guia que promou el seu aprenentatge.

Per ensenyar a pensar als estudiants cal primer ensenyar destreses de pensament, “cal analitzar les conseqüències i comparar abans de prendre una decisió sempre tenint en compte la informació veraç”, comentava Swartz.

Aquesta jornada és una nova mostra del caràcter innovador d’Institució Tarragona que contínuament busca metodologies d’aprenentatge per ensenyar als alumnes a ser capaços de pensar de forma crítica .