Treballem per projectes

Fa unes setmanes havíem d’introduir l’accentuació a 4t de primària. Tot parlant amb el grup es va decidir que serien els alumnes els encarregats de fer aquesta tasca. Tots es van engrescar al moment, però… com fer-ho?

L’objectiu era clar, explicar i aprendre com accentuar en català. Faríem un projecte. Aprofitant els grups de treball cooperatiu, vam iniciar la feina. El professor va donar accés a la informació necessària. Es va  donar un termini de cinc classes per a realitzar el projecte de cada grup.

El primer pas va ser organitzar el paper de cada un dels integrants del grup.

A continuació fer una pluja d’idees. De quina manera ho volia explicar, quin producte final tindria cada grup. Un cop ho sabíem, calia pensar què ens faltava, material, informació… Tot havia d’estar preparat per a la següent classe.

Cada grup va posar fil a l’agulla per a realitzar el seu producte final. Murals, ordinadors explicatius, jocs…

Finalment va venir el moment de presentar la feina als companys. La presentació oral. Cada grup va aportar el seu treball als altres. La darrera activitat, com no podia ser d’altra manera, va ser jugar amb els jocs fets per dos grups.

IMG_20161011_112138IMG_20161019_141832IMG_20161014_120005