Open Class del TBL a Aixa i Llaüt

Hem obert les nostres aules per donar a conèixer l’Aprenentatge Bassat en el Pensament. La innovació educativa a través del mètode TBL ha tingut una important cita al col·legi amb més de 40 professors d’altres centres.

Hem reunit al col·legi a més de 40 docents, entre professors i directors, de centres procedents de tota Mallorca perquè poguessin veure en la pràctica una sessió del mètode d’innovació educativa conegut com TBL, l’Aprenentatge Basat en el Pensament (Thinking Based Learning), que s’ha començat a implantar aquest any en totes les etapes educatives. En un Open Class celebrat el dijous, els assistents han presenciat classes en anglès de “Arts and Crafts” (Idees Creatives), de “Les parts i el tot” i de “Crear metàfores”. També hi ha hagut sessions en castellà de “Compara i Contrasta” i “Presa de decisions”; totes elles aplicades a assignatures com a Matemàtiques, Ciències o Llengua Anglesa i Castellana en Infantil, Primària i Secundària.

La jornada ha culminat amb una Taula rodona liderada pel creador del TBL, el doctor Robert Swartz, que a més està fent formació del professorat del centre en Thinking Based Learning. Han participat docents de col·legis com Montesión, Àgora Portals, La Puresa de María de Manacor, el Col·legi Cooperativa Són Verí Nou i l’institut Ramón Llull. Els professors s’han interessat per com s’ha de col·locar als alumnes a l’aula per treballar en cooperatiu. Swartz ha explicat que l’important és que cadascun tingui un rol i ha posat l’exemple que un sigui el que escriu i un altre el que exposi el resultat, però ha insistit que tots han d’aportar idees. Un altre professor ha preguntat si s’aplica el mateix mètode a l’hora de fer exàmens, al que el doctor ha respost afirmativament destacant l’objectiu del sistema, que és guiar a l’alumne perquè ell mateix es faci preguntes.