aude sol

LIDERATGE ÈTIC

El desenvolupament d’un lideratge ètic requereix del compromís personal de l’alumne, però també dels seus pares i professors. D’aquesta manera es crea entre tots un clima de confiança, respecte i llibertat, on cada persona se sent estimada i assumeix el lideratge i la responsabilitat de la seva conducta.

L’humanisme cristià fonamenta tot aquest procés d’educació en el lideratge, que gira al voltant de les virtuts i el desenvolupament harmònic de les cinc dimensions de la persona: física, afectiva, racional, social i transcendent.

Com la família és l’àmbit natural on la persona neix i es estimada per ella mateixa, on rep l’amor incondicional que necessita per tenir un desenvolupament feliç i equilibrat, ella és qui pren la
iniciativa en l’educació de cada fill, i és l’origen i el centre del seu projecte educatiu.

Aquest projecte dóna el protagonisme als pares i mares, actuant el col·legi com a acompanyant i suport, en un únic projecte educatiu per cadascun dels seus fills. El punt central de la col·laboració família-col·legi és l’atenció personalitzada que cada alumne i cada família rep especialment a través de la preceptuació.

PERSONAL PROJECT es desenvolupa en quatre línies d’acció que faciliten el creixement en un lideratge ètic. Per a cada una d’elles es concreten uns objectius i eines bàsiques:

  • desenvolupament integral
  • identitat cristiana
  • gestió emocional i interpersonal
  • family project

Dret i Societat

Al llarg del curs, dins el nostre programa d’orientació professional, solen venir diferents professionals de totes les branques a parlar-nos de...

Seminari sobre Comunicació

Institució Familiar d’Educació va organitzar un seminari sobre Comunicació en el que un parell de professors de Turó van participar. El...

Qui som?

Sota el títol Qui som?, Institució Familiar d’Educació ha organitzat un cap de setmana unes jornades per parlar de la identitat...

Convivències

Passar uns quants dies al cantó dels companys i d’alguns professors fora de l’aula i en un entorn natural incomparable és...

Pla d’igualtat

Aquest tercer trimestre estem treballant el Pla d’igualtat que té com a objectius educar als joves sense estereotips de gènere, afavorir...

Com t’hi connectes?

L’ús de les tecnologies, a nivell tècnic, pot tenir una dinàmica intuïtiva. No obstant això, l’ús de la conducta en aquests...

Tot educant l’afectivitat

Al llarg del curs, els alumnes tenen unes sessions-taller per a treballar l’afectivitat i la sexualitat, tot valorant-les de manera molt...

Good manners

Les bones maneres ens ensenyen coses sense les quals ens és molt difícil conviure amb els altres. Són aspectes de la...