
PREPARATS PER AL CANVI
Aquest projecte ens ajuda a somiar i crear DREAM SCHOOLS, entorns educatius, oberts, engrescadors, on tots aprenen junts i l’alumne és el centre del procés d’aprenentatge. Als dream schools la il·lusió per aprendre, del professorat i dels alumnes, reneix cada matí en obrir les aules.
Volem transformar les aules i el col·legi en llocs d’inspiració on tots gaudeixin de l’aprenentatge. Aquest camí de transformació comença per renovar-nos, per aprendre i aplicar amb eficàcia noves metodologies pedagògiques. Aquesta nova manera de treballar ha d’afavorir la millor comprensió dels coneixements i el desenvolupament competencial que tots necessiten per treballar al segle XXI. Algunes claus per aconseguir-ho seran: la creació d’una cultura de pensament i creativitat a l’escola, la personalització de l’aprenentatge, el treball cooperatiu per projectes, i un canvi de paradigma en l’avaluació.
Tots aquests nous reptes metodològics han d’anar acompanyats pel lideratge pedagògic dels docents, garantit per la formació continuada i el projecte professional de cada professor i professora. El treball en equip del professorat i una nova visió dels temps i els espais escolars han de ser també un aspecte important.
DREAM SCHOOLS es desenvolupa en quatre línies d’acció que afavoreixen estar preparats per al canvi. Per a cada una d’elles es concreten uns objectius i eines bàsiques:
- cultura de pensament i creativitat
- canvi de paradigma avaluatiu
- aprenentatge cooperatiu i per projectes
- projecte professional
Mètode VESS: “El pensament visible, una nova forma d’aprendre”
Enguany l’escola Montclar Mestral és un dels primers centres educatius de Catalunya que aplica el mètode VESS a les seves aules de...
Projecte “Som Miró” a l’Atelier
L’atelier infantil de l’escola Montclar Mestral enceta aquest nou curs amb la realització del projecte SOM MIRÓ, inspirat en l’artista català...
Visquem el Nadal!
Cada dos anys celebrem el Nadal fent una representació teatral al Teatre Municipal de l’Ateneu d’Igualada. Es per això, que ens...